12 Νοε 2019

Δ τάξη - Μουσεία - Αρχαιολογικοί χώροι

Γιατί;
  • Γιατί το µουσείο είναι χώρος µάθησης και δηµιουργικότητας.
  • Τα µουσειακά αντικείµενα αποδεικνύουν αλλαγές δέχονται την επιµέλεια των ανθρώπων έχουν πολλαπλούς ρόλους στη ζωή µας έχουν υλικότητα και ιστορία, είναι αποκρυστάλλωµα των επιλογών, των ιδεών, των αξιών του ανθρώπου
  • Τα αντικείµενα φέρνουν θέµατα φιλοσοφικά στην καθηµερινή µας ζωή.
  • Ο Jean Piaget αναγνώρισε τη σηµασία και την αποτελεσµατικότητα της γνώσης που βασίζεται στην παρατήρηση και µελέτη των αντικειµένων... από τα µικρά µας χρόνια τα αντικείµενα µας βοηθούν να αναπτύσουµε τη σκέψη µας για διάφορα αφηρηµένα πράγµατα όπως είναι οι αριθµοί, ο χώρος, ο χρόνος, η ζωή.
  • Η µελέτη του υλικού πολιτισµού σε κάθε περίπτωση εστιάζει στη στενή σχέση ανθρώπων-αντικειµένων και στις διαλεκτικές επαφές που δηµιουργούνται µεταξύ αυτών.
  • Στα µουσεία τα αντικείµενα χρησιµοποιούνται για πολλούς λόγους και µε πολλαπλούς στόχους... την ψυχαγωγία, τη γνώση, την έµπνευση, τη δηµιουργικότητα, διότι µέσω της απτικής επαφής και αίσθησης εγείρονται ποικίλα συναισθήµατα που καθοδηγούν/ενθαρρύνουν συγκεκριµένες συµπεριφορές και ενισχύουν/ επανεπιβεβαιώνουν µνήµες. 
  • Η νοητική/εγκεφαλική καθώς και η οπτική µας επαφή µε τα μουσειακά αντικείµενα είναι πολύ σηµαντική ... αλλά η συναισθηµατική επαφή/το συναισθηµατικό άγγιγµα είναι ακόµη πιο σηµαντικό και καθοριστικό, διότι αναδεικνύει τη µεγάλη αξία των αντικειµένων ως εργαλείων/µέσων για την ανάκληση του παρελθόντος αλλά και για τη δόµηση νέων γνωστικών πεδίων και εµπειριών. 
Έτσι λοιπόν....

Η Δ' τάξη έχει 20 μαθητές. Χωρίστηκαν (όχι τυχαία) σε 4 ομάδες.

Κάθε μέλος της ομάδας έχει ρόλο. 


Συγκεκριμένα...
1. Ένας μαθητής καταγράφει το ημερολόγιο της επίσκεψης. Δηλαδή:
  • Τι θα επισκεφθούμε;
  • Ποιοι μαθητές λαμβάνουν μέρος;
  • Που συναντηθήκαμε;
  • Τι ώρα;
  • Τι μέσο χρησιμοποιήσαμε για να φτάσουμε;
  • Πόση ώρα μας πήρε η μεταφορά;
  • Όταν φτάσαμε, υπήρχε κάτι αξιοσημείωτο την περιοχή;

Εκεί διακόπτεται ο ρόλος του και θα συνεχιστεί στην επιστροφή. Για τη λειτουργικότητα της

καταγραφής, ο μαθητής, συμπληρώνει προσχεδιασμένη φόρμα.

2. Τρεις μαθητές καταγράφουν τι παρατηρούμε στο μουσείο-αρχαιολογικό χώρο.

3. 1 μαθητής φωτογραφίζει σε συνεργασία με τους τρεις.

 Μετά τη επιστροφή το συγκεντρωμένο υλικό παραδίδεται στους γονείς ενός από τους μαθητές. Εδώ σαφώς απαιτείται η συνεργασία των γονέων με τον Εκπαιδευτικό, αλλά και η συνεργασία μεταξύ των γονέων. Το υλικό θα πρέπει να γίνει 5λεπτη ηλεκτρονική παρουσίαση, την οποία θα παρουσιάσει η πεντάδα στους συμμαθητές της, εντός τάξης.

Στη συγκεκριμένη δράση, έχει προηγηθεί επίσκεψη του Εκπ/κού στο χώρο και είναι προγραμματισμένη η παρατήρηση συγκεκριμένων εκθεμάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου