30 Ιουν 2025

Όραμα και ταυτότητα του Σχολείου

 

Το όραμα του Σχολείου εκπορεύεται και νοηματοδοτείται από βασικές διατάξεις νόμων και συγκεκριμένα  το άρθρο 1 του Ν. 1566 ΦΕΚ Α΄167/30.9.1985  σύμφωνα με το οποίο: Σκοπός της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά.

 

Στο πλαίσιο αυτού του θεμελιώδους σκοπού η Διεύθυνση του Σχολείου σε συνεργασία με τον  Σύλλογο Διδασκόντων και το Σύλλογο Γονέων του Σχολείου από το σχολικό έτος 2023-24 υλοποιεί ένα ολιστικό σχέδιο δράσης με προοπτική τετραετίας που φέρει το τίτλο: «Το Σχολείο που Θέλουμε και μας Αξίζει», το οποίο  αποτελεί πηγή νοήματος για όλους (μαθητές – εκπαιδευτικοί – γονείς». Το θέλουμε  παρακινεί να οραματιζόμαστε και το μας αξίζει  καλεί να δοκιμάζουμε τα οράματα και τις ιδέες μας στην πράξη. Έτσι το όλο σχέδιο είναι μια συνεχή διαδικασία που δεν ενέχει οπωσδήποτε ένα τελικό σκοπό αλλά ο σκοπός είναι η ίδια η διαδικασία που  επιτρέπει σε όλα τα μέλη του συστήματος (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς ) μέσα από διακριτούς και αμοιβαία σεβαστούς και αποδεκτούς ρόλους  να οραματιζόμαστε, να πραγματώνουμε,  να μαθαίνουμε, να αναπτυσσόμαστε και να ωριμάζουμε προσφέροντας παράλληλα  ό,τι καλύτερο μπορούμε στα παιδιά του ελληνικού σχολείου.  Στο πλαίσιο αυτό μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς κλήθηκαν να συμβάλλουν στη διαμόρφωση του οράματος του Σχολείου απαντώντας είτε σε σχετικά ερωτηματολόγια (εκπαιδευτικοί – γονείς) είτε εικαστικά ή γραπτά (μαθητές).

 

 Το όλο εγχείρημα υποστηρίζεται από ένα συμμετοχικό μοντέλο διοίκησης που εστιάζει στη συνδιοίκηση – συναπόφαση – συνευθύνη, με βασικό στόχο η σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και φίλοι,  να οραματίζεται, να σχεδιάζει, να εφαρμόζει, να αξιολογεί, να αναπτύσσεται διαρκώς μέσα στο χρόνο, αλλά και να ωριμάζει οικοδομώντας μια κουλτούρα υπευθυνότητας, αυτό-βελτίωσης και δια βίου μάθησης. Στο πλαίσιο αυτό η λήψη των αποφάσεων γίνεται συνεργατικά με ενεργή εμπλοκή όλου του προσωπικού μέσα από ανταλλαγή σκέψεων και ιδεών εμποτισμένων με τη βούληση και το αίσθημα ευθύνης για την αποτελεσματική λειτουργία του Σχολείου αλλά και την προστασία της υγείας των μαθητών μας και των οικογενειών τους.

 

 Το Σχολείο μας συστεγάζεται με το 2ο Δημοτικό Σχολείο Παπάγου «Αλέκος Φασιανός». Το μοντέλο συστέγασης και συλλειτουργίας δύο σχολικών μονάδων σε ένα ενιαίο σχολικό συγκρότημα παρέχει αρκετά  πλεονεκτήματα γόνιμης αλληλεπίδρασης μεταξύ των δύο σχολικών οργανισμών. Έτσι αναπτύσσονται και  υλοποιούνται κοινά σχέδια δράσης, αλλά και ταυτόχρονα η κάθε σχολική  μονάδα διατηρεί της δική της ταυτότητα και φιλοσοφία δράσης ως διακριτή οντότητα. Υπ’ αυτό το πνεύμα, το οποίο αποτελεί και σταθερή επιδίωξη της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου, τόσο την προηγούμενη όσο και τη φετινή χρονιά υλοποιούνται  κοινά σχέδια δράσης. Παράλληλα  το Σχολείο μας, ως διακριτή οντότητα, αναπτύσσει  πολύπλευρη και διακριτή  δραστηριότητα προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής στη χώρα μας που δίδει έμφαση:  α) Σε ολιστικές προσεγγίσεις αγκαλιάζοντας όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές – εκπαιδευτικοί – γονείς) β) Στις σχέσεις στη συμμετοχή και στην έννοια της κοινότητας γ)Στη διαφοροποιημένη μάθηση μέσα από τη δράση και την καινοτομία και η οποία υποστηρίζει αποτελεσματικά την ενιαία συμπεριληπτική /ενταξιακή εκπαίδευση   δ) Στην έρευνα- δράση και ε) Σε δράσεις πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου